Subject: Vs: Küsimus uuest ATH ravimist aprilli lõpus
From: "Ott Laius" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 8 Mar 2024 15:20:04 +0300

Tere Kadi

Täpsustasime veel kõige viimatisemat seisu metüülfenidaati sisaldavate
preparaatide kättesaadavusega ning olukorda kirjeldab sisse- ja väljaveo
järelevalve büroo juhataja Marko Tiisler selliselt:

„Delmosart 27 mg toimeainet prolongeeritult vabastavate tablettide
(toimeaine metüülfenidaat) tootja ei ole taotlenud ravimile Eestis
müügiluba. Seetõttu on ravimit Eestisse toodud vaid raviarsti taotluse
alusel konkreetsete patsientide jaoks.

Eestis omab müügiluba sama toimeainega ja ravimvormis Concerta annustes 18
mg, 36 mg ja 54 mg. Paraku on Concertal praegu tarneraskus, järgmist
tarnet prognoosib ravimi müügiloa hoidja juuni teises pooles. Seetõttu on
Eesti Psühhiaatrite Seltsi taotluse alusel lubatud tuua metüülfenidaadi
müügiloata alternatiive toimeainet prolongeeritult vabastava tabletina
annustes 18 mg, 27 mg, 36 mg ja 54 mg (sh siis ka müügiloata ravimit
Delmosart annuses 27 mg).

Müügiloata asenduspartiide saabumine sõltub ravimi kättesaadavusest teiste
riikide hulgiladudes. Ravimite hulgimüüjad on meile teada andnud Concerta
(võõrkeelne pakend, toodetud teise riigi tarbeks) ja Mefeda 18 mg ja 36 mg
annuste tarnevõimalusest prognoosiga aprillis. 27 mg annuse osas tarneinfo
puudub, kuid hulgimüüjad otsivad aktiivselt tarnevõimalusi.

Tervisekassa hüvitab diagnooside F90.0 ja F90.1 korral automaatselt
müügiloata asendusravimid Concerta (võõrkeelne pakend) ja Mefeda 18 mg ja
36 mg:

*	90% ulatuses 6- kuni 16-aastastele kindlustatud isikutele (k.a);
*	75% ulatuses alates 17-aastastele kindlustatud isikutele.

Concerta 54 mg annus on praegu saadaval ning ravimile rakenduvad ka
soodusmäärad. Müügiloata ravimi 27 mg annuse osas on võimalik taotleda
patsiendipõhiselt erandkorras kompenseerimist.

Concerta kättesaadavust puudutavate lisaküsimuste korral soovitame
pöörduda müügiloa hoidja kohaliku esindaja poole:

UAB "JOHNSON & JOHNSON" Eesti filiaal

Lõõtsa 2

EE-11415 Tallinn

Tel: +372 617 7410

e-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]“

Parimate soovidega

Ott Laius

Ravimiamet

From: Kadi Heinsalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 7. märts 2024 08:38
To: Ravimiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Küsimus uuest ATH ravimist aprilli lõpus

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Saadan edasi ühe meediapäringu.

Terv, kadi

From: Kadi Heinsalu
Sent: Thursday, March 7, 2024 8:36 AM
To: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Küsimus uuest ATH ravimist aprilli lõpus

Tere Carmen Katariina!

Lugesin eile ATH laste vanemate lehelt FB, et keegi oli eile ravimiametist
küsinud ja saanud vastuse, et aprilli lõpus tuleb Eestisse ATH ravim
Delmosart, Accordi ravim, geneeriline. Ravim on turul juba 2017. aastast,
aga Eestis veel mitte.

Palun, kas saaks selle kohta rohkem infot väikse online uudise jaoks.

1.	Kas see info vastab üldse tõele, et aprilli lõpust see ravim siin
on?
2.	Mis doosides seda tuleb, vaatasin, et seda on ka 27 mg, mida
Concerta puhul Eestisse vist seni pole toodudki?
3.	Kas sellel on soodustus ja orienteeruv müügihind apteekides hakkab
olema nagu Concertal?
4.	Millal Concerta tarned taastuvad väiksemate dooside osas, kas
juuni lõpus? /taas info sellelt FB lehelt, kus keegi teie ametnikuga eile
rääkis/

Tänudega

Kadi Heinsalu

Meditsiiniuudiste peatoimetaja